Interjú - Anna and the Barbies

A FAB Partyn faggattuk ki az Anna and the Barbies énekesnőjét, Pásztor Annát zenéről, divatról, sportról, vályog-fészer stúdiókról, gyáva forradalmárokról. A napokban készült el a zenekar új honlapja is, tehát van mit lesni: interjú alább, honlapért katt ide.

 

1. A színpadon nem éppen gótos, cipőbámulós a mozgásod. Honnan ez az erőnlét? Sportolsz?

Hiperaktív gyerek voltam, szerencsémre akkoriban még nem gyógyszerezték a gyakori fáramászást… Rengeteget sportoltam: kézilabda, röplabda, úsztam versenyszerűen, kick-box, tenisz, tollas, squash, még kapus is voltam a Gödi Gepárdok jéghokicsapatában, bár a talponmaradásomban néha nagyobb szerepe volt a hokibotomnak, mint nekem…

A legnagyobb szerelmem,(ezek mellett, és egy idő után ezek helyett)a tánc volt. Amikor álmaim iskolájába felvételt nyertem, gyakran napi 10-12 órát voltam órákon, vagy gyakoroltam. Álmaim társulatába bekerülésem után, ez az izület-pusztító tempó meg is hozta a büntetését, mindkét térdem feladta a szolgálatot… Majd’ 5 évig nem is mozogtam, sportoltam, csak amennyit a színpadi őrület megkívánt, legtöbbször ez pont elegendő is volt.

Egy éve kezdtem el ismét kortárs-balett órákra járni, futni és jógázni pedig az ez évi fogadalomból. Örömmel nyugtáztam, hogy mostanában, a koncert vége-felé még mindig kapok levegőt…

2. A zenétekkel kapcsolatban a legtöbben az „eklektikus” jelzőt használják. Mely zenekarok voltak leginkább hatással rád/rátok? Mit hallgatsz mostanában?

Testvéremmel (Pásztor Sámuel, a gitárosunk)felváltva, vagy közösen szerezzük a dalokat. Már ez eléggé eklektikussá teszi a hangvételt, én nyilván egy femininebb blues-hangulatot, míg Simi egy realistább rockot hoz a zenébe. Aztán a dalokat próbán a zenekar állítja talpra, mindenki a saját zenei világát hozzátéve a hangszerén: pop, alter, elektronikus, helyenként még a hardrock, punk és metál is belefér.

Hogy mit hallgatok? Van egy 80 gigás I-podom, lassan szelektálnom kell róla…J Klasszikus zenétől, az popon, ethnón, blueson, jazzen át a rock minden műfajáig mindent! Ha ki kéne emelni kedvenc műfajt, az 50es-60as évek fekete soul, R&B zenéjét hallgatva mindig kicsit meghalok, és mindig nagyon feléledek…

3. Ha jól tudom a Medallion albumotokat egy házi stúdióban raktátok össze. A Gyáva forradalmáron élő hangszerek szólalnak meg zajos-rockos-dögös-tökös hangzással. Hol vettétek fel a Gyáva forradalmárt? Ki felel a hangzásért? Ki volt a producer?

A Medalliont Dabason egy vályog-fészerben vettük fel, ahol kevés élőhangszeres felvételre volt lehetőségünk. Az album visszhangjával a Gyáva forradalmár albumunkhoz már komoly támogatást kaptunk, így nagy elvárásokkal vettük be magunkat a nagy gigastúdiókba, majd a pénz és a kapott eredménnyel kapcsolatos lelkesedés fogytával egyre kisebb magán, majd házi-stúdiókba, míg végül visszatértünk a jól bevált ’kisszobás-fészeres’ hangrögzítéshez, ami főleg az énekfelvételeknél hozta meg azt a bensőséges hangulatot, amit a számokból mindig is szerettünk volna visszahallani. (A dob-basszus felvételek a Pannónia stúdióban készültek)

Barabás Béci volt a producerünk, őt a Fresh Fabrik zenekarból ismerhetjük, akikről kevesen tudják, hogy Ausztráliában voltak leszerződve az egyik legnagyobb lemeztársasághoz, és az AC/DC előzenekaraként végigturnézták a világot. A hangzásért, hangszerelésért, Simi a felelős, ő a zenekar zenei vezetője is, a Medallion albumon majd mindegyik, a Gyáva forradalmáron több mint felét a számoknak ő írta.

4. Az új albumra több angol nyelvű számot is írtatok. Mitől függ, hogy milyen nyelven írsz meg egy dalt vagy, hogy átírjátok-e angolról magyarra? Koncerteken az angol vagy magyar számok működnek jobban? Mennyire cél a nemzetközi piac meghódítása?

A dal írásakor, a dal maga adja meg, hogy milyen nyelvű legyen. Amíg a Medallion album 10 év világjárás eredményeként, egy szám kivételével angol nyelvű lett, most, hogy végre horgonyt vertem Pesten, változott a nyelvi arány is. Persze még mindig túlnyomó többségben angol nyelvű zenéket hallgatok, hallgatunk, és ez nagyban befolyásolja, a dalszerzés végeredményét. Én úgy érzem, hogy amíg az angol nyelvű dalok szövege prozódiailag képlékenyebb, például rapphez, a magyar daloknak sokkal személyesebb az üzenete. Koncerteken, szerencsére működik mindkét nyelv! Nemzeti házifeladat a Kárpátokon átvágni, így van ez zenei értelemben is. A tehetség már régen kinőtte a medence állóvizét, sajnos mi magunk vagyunk a legnagyobb visszahúzó erő a hegyek ledöntésénél. Mindent megteszünk, hogy ez még a mi generációnknak sikerüljön!

5. Mi a véleményed a hazai színtérről? Mely hazai előadókat szereted, hallgatod?

Underground körökben hihetetlen a zenei vitalitás! Jonderboy, Irie Maffia, Paso, Turbó, Esclin Syndo…sorolhatnám. Ezek a zenekarok feszegetik Magyarország fentemlített zenei határait. Zenei alkotóházak alakulnak, bentalvós-együttzenélős-hippi-érzetű gyüjtőhelyek, amelyek egyre nagyobb visszhangot és támogatást is élveznek. Testvéremmel klasszikus zenén nőttünk fel, Bob Marley volt az első populáris előadó akit hallgattunk, magyarok közül pedig Cseh Tamás. MR2 Petőfi rádiót szoktam hallgatni, ott belehallgathatok a „kollegákba”, ez mindig inspirál! Hamár ki kell emelni valakit, akkor Kispál és a Borz, Turisták Bárhol albuma szerintem etalon dalszövegírásban.  Mostanában szívesen hallgatok Irie Maffiát, és van most egy karcosra hallgatott magyar CD-m is: Király Martina blues-os, jazz-es hangvételű Ready for you albuma, idén jelent meg,keressétek:lélekgyógyító!!! 

6. Kik a gyáva forradalmárok?

Én, mi, a banda, meg aki, ha remegő térddel is, a kiáll velünk a barikádra…

7. A mostani rockos hangzás fog változtatni az eddigi extrém megjelenéseden? Fogsz a jövőben is agancsokkal, egyéb kiegészítőkkel kísérletezni? Milyen divat, milyen vonal határozza meg az öltözködésedet? Mindegy, csak pukkassza polgárt? Van dizájnered vagy te találod ki az egészet?

Nem tudom merre fog változni a ruhatáram, mindig koncert előtt rakom össze „sufni-tuningban” az aznapi harci-mezt, attól függően hol játszunk, kiknek, és én pont milyen passzban vagyok. Világ életemben vonzottak a szélsőségek, nem csak öltözködésben,de mostanában, hogy kezdem végre megtalálni a belső egyensúlyom, lehet ez a külsőn is letisztultságot fog eredményezni.

Nem célom a polgárpukkasztás, a közönséget inkább egy kaleidoszkópszerű világba szeretném elvinni magammal, aminek része a színpadi megjelenés. 

Mojzes Dóri, zseniális fiatal divattervező szimpatizál a zenénkkel, megkeresett, és jelentősebb bevetéseknél az ő ruháit izzasztottam meg.

8. Mire lehet számítani a jövőben? Marad a rockos hangzás vagy készüljünk fel valami teljesen újra?

Nem tudomJ Én is várom, hogy mi jöhet még!!!

 

Az Anna and the Barbiest az alábbi helyszíneken láthatjátok a következő hónapokban:

ápr 2.  Gödör, Budapest

ápr 16. Fezen, Székesfehérvár

ápr 18. FŐHE, Nyíregyháza 

ápr 29. TF, BP

május 12. Miskolc, MEN 

 

 


 

 

 

Hozzászólás